Demokracja i ochrona prywatności. Czy władze mają prawo ograniczać wolność jednostki w imię walki z terroryzmem.
1 Liceum Ogólnokształacące | Powiatowy Zespół Szkół Nr2 w Oświęcimiu |
TEZA2: Żadne zagrożenie nie może stanowić pretekstu dla ingerencji Państwa w sferę prywatną obywateli i dostęp do wrażliwych danych powinien być ograniczony do minimum i ściśle kontrolowany. | TEZA1: Walka z terroryzmem wymaga, aby odpowiednie służby miały bardzo szeroki dostęp do prywatnych danych obywateli. |
Ilość uzyskanych puntów: 11 | Ilość uzyskanych puntów: 10 |
PRZEBIEG DYSKUSJI:
1. Powitanie i prezentacja tematu debaty, drużyn oraz zaproszonych gości, regulaminu i przebiegu debaty. Przedstawienie tez reprezentowanych przez drużyny.
2. Wypowiedzi drużyn (możliwe prezentacje multimedialne) przedstawiające stanowisko broniące tezy, odnoszące się do tematu, a nie do wypowiedzi przeciwnika (do 10 minut dla każdej z drużyn włącznie z prezentacją materiałów multimedialnych).
3. Pytania od prowadzącego – trzy pytania dla każdej z drużyn zgodne z tematem debaty (w tym jedno od eksperta), (czas na odpowiedź na każde pytanie do 3 minut).
PYTANIE EKSPERTA: Czy zgodne z Konstytucją jest udostępnianie danych wrażliwych dotyczących przynależności wyznaniowej i etnicznej kontrolerom NIK?
4. Pytania drużyn – dwa pytania zgodne z tematem debaty zadawane drużynie przeciwnej na przemian(czas na odpowiedź, na każde pytanie do 3-4 minut).
5. Krótkie minutowe podsumowanie dla każdej z drużyn.
6. Quiz na zakończenie – krótki quiz z podstawowych wiadomości dotyczących Unii Europejskiej składający się z 6 pytań dla każdej drużyny. Pytania przydzielane są takie same, drużyna odpowiada na kartce i prezentuje odpowiedź. Czas trwania: ok. 15 minut.
[flv]http://www.mikroprofesor.pl/filmy/debata_deb.flv[/flv]